Zakres usług związanych z prowadzeniem księgowości wspólnoty
- Założenie (jeśli nie istnieje) oraz prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty.
- Pobieranie miesięcznych opłat z tytułu zaliczki (w wysokości wynikającej
z zatwierdzonego planu gospodarczego) na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych kosztów związanych z utrzymaniem części nieruchomości wspólnej jak również pobieranie opłat z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości. - Przygotowywanie naliczeń dla poszczególnych lokali na podstawie uchwał Wspólnoty.
- Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej (kosztów, przychodów, ewidencji wnoszonych przez właścicieli opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną) przy pomocy specjalistycznego programu finansowo-księgowego.
- Kontrola nad stanem finansowym Wspólnoty.
- Prowadzenie sprawozdawczości Wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych związanych z nieruchomością wspólną, o ile nie są one regulowane przez właścicieli poszczególnych lokali.
- Rozliczanie zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali (z opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego).
- Prowadzenie windykacji należności wraz z przygotowywaniem kompletu dokumentów związanych z nieściągalnością zaliczek od właścicieli lokali
w celu dochodzenia należności na drodze sądowej. - Prowadzenie windykacji należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
- Udzielanie każdemu z członków wspólnoty informacji o rozliczeniach, zgodnie
z obowiązującymi przepisami. - Składanie półrocznych raportów i rocznych sprawozdań finansowych dotyczących administrowanej nieruchomości, w terminie jednego miesiąca od końca kwartału, którego dotyczą.
- Przygotowywanie na prośbę Zarządu Wspólnoty informacji o przychodach, rzeczywistych wpłatach i poniesionych kosztach z rozbiciem na poszczególne rodzaje wydatków na utrzymanie nieruchomości wspólnej.
- Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.
- Gromadzenie dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
MENTOR Nieruchomości, ul. Dzieci Warszawy 41C/18, 02-495 Warszawa
tel.: 22 425 92 66; tel. kom.: 0509-138-197, 0506-33-44-69
e-mail: biuro@mentor.nieruchomosci.pl
NIP 113-199-36-28; Regon 015212785
tel.: 22 425 92 66; tel. kom.: 0509-138-197, 0506-33-44-69
e-mail: biuro@mentor.nieruchomosci.pl
NIP 113-199-36-28; Regon 015212785