banner

Zakres usług związanych z prowadzeniem księgowości wspólnoty

  1. Założenie (jeśli nie istnieje) oraz prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty.
  2. Pobieranie miesięcznych opłat z tytułu zaliczki (w wysokości wynikającej
    z zatwierdzonego planu gospodarczego) na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych kosztów związanych z utrzymaniem części nieruchomości wspólnej jak również pobieranie opłat z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
  3. Przygotowywanie naliczeń dla poszczególnych lokali na podstawie uchwał Wspólnoty.
  4. Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej (kosztów, przychodów, ewidencji wnoszonych przez właścicieli opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną) przy pomocy specjalistycznego programu finansowo-księgowego.
  5. Kontrola nad stanem finansowym Wspólnoty.
  6. Prowadzenie sprawozdawczości Wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych związanych z nieruchomością wspólną, o ile nie są one regulowane przez właścicieli poszczególnych lokali.
  8. Rozliczanie zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali (z opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego).
  9. Prowadzenie windykacji należności wraz z przygotowywaniem kompletu dokumentów związanych z nieściągalnością zaliczek od właścicieli lokali
    w celu dochodzenia należności na drodze sądowej.
  10. Prowadzenie windykacji należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
  11. Udzielanie każdemu z członków wspólnoty informacji o rozliczeniach, zgodnie
    z obowiązującymi przepisami.
  12. Składanie półrocznych raportów i rocznych sprawozdań finansowych dotyczących administrowanej nieruchomości, w terminie jednego miesiąca od końca kwartału, którego dotyczą.
  13. Przygotowywanie na prośbę Zarządu Wspólnoty informacji o przychodach, rzeczywistych wpłatach i poniesionych kosztach z rozbiciem na poszczególne rodzaje wydatków na utrzymanie nieruchomości wspólnej.
  14. Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.
  15. Gromadzenie dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
MENTOR Nieruchomości, ul. Dzieci Warszawy 41C/18, 02-495 Warszawa
tel.: 22 425 92 66; tel. kom.: 0509-138-197, 0506-33-44-69
e-mail: biuro@mentor.nieruchomosci.pl
NIP 113-199-36-28; Regon 015212785
O nas | Administrowanie nieruchomościami | Księgowość | Konserwacja | Przeglądy okresowe | Licencje i opinie | Kontakt